آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ
امروزه این سوال برای تمامی افراد پیش می آید که آیا واقعا می توان از اینستاگرام درآمد کسب کرد ؟آیا می توان کسب و کار خود را تغییر داد؟آیا می توان درآمد خود را چند برابر کرد ؟ و هزاران سوال دیگری که افرادی که آشنایی و در واقع تسلط چندانی روی این شبکه اجتماعی ندارند می پرسند.در پاسخ به این سوالات باید گفت بله. از طریق اینستاگرام می توان کسب درآمد و همچنین درآمد خود را چندین برابر کرد.فقط باید راه های کسب درآمد از آن را یاد بگیرید.نوتریکا در این مقاله به آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ پرداخته و اطلاعات، تخصص خود را رایگان در اختیار شما قرار می دهد.
آموزش اینستاگرام مارکتینگ
شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 2 میلیارد کاربر در جهان هم اکنون در جمع محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا قرار دارد.
اینستاگرام در ایران نیز حدود 24 میلیون کاربر دارد.
پس می توان گفت بیش از یک چهارم جمعیت کشورمان روی تلفن هوشمند خود از این برنامه استفاده می کنند.
بنابراین این نیز کمکی است برای افرادی که می خواهند از این شبکه درآمد کسب کنند.
شما از طریق را ههای تاثیر گذاری می توانید از اینستاگرام کسب درآمد کنید .
کسب درآمد از اینستاگرام شامل مراحل زیر است:
- تبدیل اعضای اینستاگرام به فالوور و مخاطبین
- تبدیل کردن مخاطبین به علاقمندان شما
- تبدیل علاقه مند به مشتری
اولین و مهمترین مرحله کسب درآمد از اینستاگرام در آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ می توان نحوه ارتباط با فالوور ها و تبدیل آنها به مشتری باشد.
بسیاری از افراد اینگونه فکر می کنند که با جذب فالوور بیشتر می توانند درآمد بیشتری کسب کنند.
در صورتی که اینگونه نیست.
داشتن فالوور زیاد ملاک موفق بودن پیج و یا کسب درآمد در آن نیست.
بلکه زمانی شما در کسب درآمد از اینستاگرام موفق خواهید بود که توانسته باشید فالوور های خود را به مشتری و علاقه مند تبدیل کرده باشید.
حتی اگر تعداد فالوور شما کم باشد ولی تعداد علاقه مندان به پیج شما بیش از نصف با تعدادی برابر با نصف داشته باشد یعنی موفق عمل کرده اید. اگر بتوانید فالوور خود را به علاقه مند و مشتری ثابت و وفادار تبدیل کنید تمامی راه را یکجا طی کرده اید.
اما برای اینکه علاقمندان خود را به مشتری ثابت تبدیل کنید نیازمند راه ها و تکنیک هایی که بتوانید از آن درآمد نیز کسب کنید می باشید .
که در زیر آن ها را به شما آموزش داده ایم.
روش و تکنیک های کسب درآمد از اینستاگرام
1.تبلیغات کسب و کار خود
مرحله اول کسب درآمد از اینستاگرام معرفی کسب وکار و شناساندن صفحه خود به مخاطبان و فالوور های خود می باشد.
در این روش افراد با ساخت صفحات سرگرمی برای کاربران اینستاگرام به تعداد زیادی فالوور دست پیدا می کنند.
با انتشار تبلیغات و یا برخی از محصولات پر رنگ در بین پست های خود به درآمد خوبی می رسند.
البته این کار ساده ترین و معمول ترین راه کسب درآمد از طریق اینستاگرام می باشد.
2.فروش محصولات
تعداد زیادی از کسب و کارها محصولات شرکت (محصولات تولیدی خود)رادر صفحات اینستاگرام تبلیغ کرده و مخاطبان زیادی را جذب می کنند.
هدف آن ها فروش محصولات تولیدی و یا شرکت خود به مشتریان و یا شرکت هایی است که در حیطه مشترکی فعالیت و کسب درآمد دارند.
افرادی که از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام کسب درآمد می کنند .
به این نتیجه رسیده اند که بدون صرف هزینه زیاد می توانند
محصولات خود را به صورت رایگان به کاربران معرفی کنند.
از جمله صفخاتی که در این شبکه موفق می باشند .
و البته فروش خوبی نیز دارند صفحات فروش پوشاک - مد و زیبایی و ... می باشند.
3.برند کردن شرکت و محصولات خود
برندسازی در اینستاگرام به معنای جا انداختن و شناساندن محصولات شرکت و یا فرد می باشد.
کسانی که عمل برند سازی را انجام می دهند از پتانسیل اینستاگرام برای تبلیغ محصول خود و پیدا کردن مشتربان بیشتر استفاده می کنند.
در این روش برندها به صورت مستقیم محصول خود را تبلیغ نمی کنند بلکه به صورت غیر مستقیم تلاش می کنند که مخاطبان و در نهایت مشتریان خود را به سمت فروشگاه ها و یا صفحات مورد نظر خود هدایت کنند.
4.استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر
بر اساس آمار 86% بازاریابها ۶ ساعت در هفته را زمان مناسبی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی و کسب درآمد از آن ها دانستند.
مدت زمان 6 ساعت زمان زیادی برای گذراندن در شبکه های اجتماعی و کسب درآمد نیست.
اگر روزانه ۱ ساعت زمان خود را به تولید محتوا و مدیریت حساب کاربری خود اختصاص دهید، نتیجه تلاشهایتان را خواهید دید.
امروزه افراد زیادی از تبلیغات پولی اینستاگرام و توییتر استفاده می کنند.
استفاده پولی نیز از این شبکه ها برای فروش محصولات و تبلیغات خود هم مقرون به صرفه خواهد بود.
میتوانید در ابتدای کار با بودجه کمتری کار را آغاز کنید.
وقتی تاثیر مثبت آن را بر حرفهی خود دیدید میزان هزینه را میتوانید افزایش دهید.
مطمئن باشید با افزایش بودجه، رشد کسب و کار شما نیز افزایش خواهد یافت.
5.حساب کاربری تجاری بسازید
با تبدیل حساب کاربری معمولی به حساب کاربری تجاری می توانید براحتی علاقمندان کسب و کار خود را اندازه گیری کنید.
علاوه بر این پست هایی که کاربران دوست دارند را مشاهده می کنید.
هر پستی که در آمار بیشترین بازدید را نشان دهد یعنی از طرف کاربران بیشترین بازدید را خورده است.
تبدیل حساب کاربری عادی به تجاری به شما کمک می کند که بتوانید آدرس سایت و قسمت مورد نظر خود را استوری کرده تا کاربران شما براحتی هدایت شوند.
حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بازدیدکنندگان استوری را با لینک مستقیم در استوری به سمت کسب و کار خود بکشانید.
با این ویژگی جذاب می توانید مشتریان بالقوه زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید .
با این روش افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید.
فراموش نکنید هر چند همه از این ویژگی اگاه نیستند ولی گاهی اوقات فراخوان به یک عمل می تواند کاربران را مشتاق به خرید کند.
6.استفاده از اینستاگرام مارکتینگ زنده
اینستاگرام مارکتینگ زنده همان لایو می باشد که همه شما با آن آشنایی دارید.
(لایو) یک استراتژی عالی برای افزایش فروش در اینستاگرام برای شما است.
به جای ارسال یک عکس از محصول خود در اینستاگرام می توانید از لایو اینستاگرام برای نشان دادن محصول خود استفاده کنید.
استفاده از لایو در اینستاگرام حس اعتماد را در مخاطبان و مشتریان شما ایجاد می کند.
با این کار شما این اطمینان و اعتماد را به کاربران خود می دهید که این چیزی است که به دستشان می رسد.
با استفاده از لایو کاربران می توانند به طور زنده سوالاتشان را از شما بپرسند و جوابشان را دریافت کنند.
اینکار به برندسازی شما هم کمک می کند و احتمال خرید در کاربران شما را دو چندان خواهد کرد.
7.استفاده از ویژگی های استوری اینستاگرام
در بخش استوری امکانات فراوانی وجود دارد که توسط این شبکه ی اجتماعی روز به روز در حال گسترش می باشد.
در استوری اینستاگرام امکاناتی مانند ارسال پاسخ به مخاطبین و یا مشتریان، نظرسنجی، قرار دادن استیکر و یا المان های مختلف وجود دارد.
تمامی این امکانات به شما در ایجاد حس اعتماد در مشتریان کمک خواهد کرد.
8.استفاده از پست های تصویری و جذاب
این رسانه اجتماعی یک ابزار بصری است پس برای جذب مشتری در اینستاگرام ابتدا باید تصاویر با کیفیت بالا ارسال کنید.
تصاویر باید مرتبط به کسب و کار شما باشد.
به طور کلی در حالت ایده ال تصاویر شما باید خلاق و چشم نواز باشند.
تصاویر باید بتوانند رواج دهنده ی محصولات و حیطه کاری شما باشند.
زمانی که مشتریان نمایه ی شما را می بینند باید بلافاصله برند خود(شما) را شناسایی کنند.
پس باید تصاویر شما گویای فعالیت شما باشد.
9.ارائه خدمات تخفیف محصولات
فرقی نمی کند که تعداد فالوور های شما چند نفر می باشد .
شما می توانید با ارائه تخفیف ها مشتریان خود را راغب به خرید کردن کنید.
این خدمات تخفیف می تواند فقط و فقط مخصوص صفحه اینستاگرام و کاربران شما باشد.
همین عمل باعث می شود کاربران شما جذب شده و فالوورهای بیشتری را جذب کنید.
سخن آخر
دنیای اینستاگرام دنیای خیلی بزرگ و پیچیده ای می باشد.
امروزه هر چقدر که کسب و کار ها پیشرفته و پیچیده می شوند برای معرفی و شناساندن خود به همان میزان نیاز به تبلیغات دارند.
شبکه اجتماعی اینستاگرام به شما کمک می کند که شناخته شوید.
خیلی از کسب و کارها که به دلایل مختلفی همچون شرایط اقتصادی، تحریم ها، وجود ویروس کرونا و دلایل زیادی که همه ما از آن ها اطلاع داریم راکد ماندند.
افراد زیادی هستند که به دلیل شرایط موجود نتوانستند کسب درآمد و یا فروش داشته باشند.
شبکه اجتماعی اینستاگرام امروزه به همه ما کمک می کند که بتوانیم از آن کسب درآمد داشته باشیم.
کسب درآمد از این شبکه نیازمند یادگیری تکنیک هایی می باشد.
افراد زیادی به دنبال آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ می باشند.
نوتریکا در این مقاله به آن ها اشاره کرد.
شما نیز می توانید از طریق این شبکه کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
اگر کسب و کاری دارید می توانید آن را رونق ببخشید.