آموزش روش های افزایش فروش در اینستاگرام
امروزه شبکه اینستاگرام به رونق کسب و کارها، فروش محصولات، ارائه خدمات شرکت ها و یا افرادی که کسب و کار آنلاین دارند کمک بسیاری می کند.افرادی که می خواهند یک فروشگاه در اینستاگرام داشته باشند؛ اما نمی دانند چه محصولی بفروشند و در واقع با راه های فروش در اینستاگرام آشنایی ندارند و یا افرادی که در حال حاضر صفحه و یا در واقع فروشگاهی دارند اما نمی دانند به چه صورت از آن استفاده کرده و فروش خود را بالا ببرند.ما در این مقاله شما را با راه های افزایش فروش اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.
روش های افزایش فروش در اینستاگرام
برای افزایش فروش در اینستاگرام نیازمند فالوورهایی هستید که مخاطبان شما به شمار می آیند.
بنابراین برای افزایش فالوور و مخاطب در صفحه خود نیازمند راه هایی می باشید .
ما در زیر به برخی از آن ها پرداختیم.
شاید روزهای اولی که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی بر پایه عکس و تصویر متولد شد.
هیچ کسی فکر نمیکرد که بعد از مدت کوتاهی به یک بازار آنلاین فروش شناخته شود.
در حال حاضر اینستاگرام به فروش محصولات و برندسازی برای کسب و کارها تبدیل شده است.
فروش در اینستاگرام یکی از اولویت های اصلی برندها و کسب و کارها بشمار می رود.
تولید محتوا در اینستاگرام
محتوای شما اولین راه تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان و در واقع فالوورهای شما می باشد.
محتوای شما به صورت متنی و عکس می باشد.
اگر از عکس برای رساندن منظور خود در واقع تبلیغات و ارائه خدمات خود استفاده می کنید.
و یا اگر تلاش در مجزا کردن عکس های خود از دیگر همکاران خود دارید سرمایه گذاری روی یک دوربین با کیفیت و یا عکاس خوب بسیار مهم است.
طبق مطالعات و تحقیقاتی بر روی هشت میلیون عکس در اینستاگرام اینگونه دریافت می شود :
عکس ها و غالب های تک رنگی، تصاویر روشن تر و پس زمینه های خلوت تر در عکس ها و عکاسی طرفداران بیشتری خواهد داشت.
اما بدون در نظر گرفتن این آمار می توان گفت هنوز هم عکس های خلاقانه طرفداران بیشتری نسبت به عکس های دیگر دارند.
- بررسی صفحات رقیب و همکاران خود
یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام آنالیز و بررسی سایت های رقبای شما می باشد.
بررسی اینکه رقبای شما از چه استراتژی هایی استفاده می کنند.
جلب اعتماد مخاطبان خود در اینستاگرام
شاید بسیاری از مخاطب ها به خاطر خریدهای ناموفق قبلی ای که در فضای آنلاین کرده اند خاطره خوبی از آنها ندارند از خرید آنلاین خودداری کنند.
بسیاری از کاربران از خرید در فروشگاه های آنلاین و خصوصا شبکه های اجتماعی که هر کاربر بدون هیچ هزینه ای می تواند.
یک مغازه و فروشگاه مجازی راه اندازی کند می ترسند .
این افراد سعی میکنند تا جای ممکن به صورت آنلاین خرید نکنند.
علاوه بر این امروزه با زیاد شدن بلاگرها در این شبکه افراد اعتماد خود را از دست داده اند.
همه ما می دانیم که بسیاری از ما هدف مان از راه اندازی یک صفحه در اینستاگرام فروش محصول یا ارائه خدمات مان است.
یا اینکه می خواهیم با افزایش تعداد فالور درآمد کسب کنیم و یا درآمد خود را چندین برابر کنیم.
اینستاگرام پر از مشتریان بالقوه ای است که اگر بتوانیم اعتماد آنها را جلب کنیم به راحتی می توانند تبدیل به یک مشتری وفادار ما شوند .
پس اولین اولویت فروش در اینستاگرام باید ایجاد اعتماد مخاطب باشد .
- درج اطلاعات و هویت خود در بیو
شما برای جذب مخاطب و همچنین بالا بردن فروش خود باید در بیو در مورد کسب و کار خود به صورت خلاصه و تیتر وار شرح دهید.
برای بالا بردن فروش خود می توانید لینک آدرس سایت خود را نیز در بیو درج کنید.
مخاطب تا خود واقعی و حقیقی شما را نبیند نمی تواند به خیلی از چیزهایی که نوشته اید اطمینان کند .
بنابراین برای فروش در اینستاگرام باید در بین پست ها و لایو یا استوری هایی که می گذارید.
حتما چند تایی را هم به صحبت خودتان با فالورهای تان اختصاص بدهید .
درباره محصول به مشتریان اطلاعات جامع دهید.
در واقع نمی شود هنگام خرید از اینستاگرام یا هر فروشگاه اینترنتی دیگر اجناس را لمس کرد یا از نوع ، اندازه و کیفیت آن دقیقا مطلع شد .
اما عکاسی صحیح از محصول به طوری که تمام ابعاد و زوایا را به مشتری نشان دهد و نور و رنگ مناسبی داشته باشد.
می تواند اطلاعات جامعی را از محصول به مخاطب شما بدهد.
در نظر گرفتن جزییات کالا و نشان دادن آن در عکس یا ویدئو به مخاطبین و مشتریان می تواند یک راه بسیار مهم برای دیده شدن کالا و فروش بیشتر آن باشد.
به دلیل اینکه اینستاگرام یک رسانه تصویری می باشد.
پس بهتر است از عکس هایی با کیفیت بالا و خلاقانه در آن استفاده شود.
عکس اطلاعات زیادی را به مشتری شما خواهد داد.
استفاده از عکس های بی کیفیت می تواند این موضوع را در ذهن مشتری تداعی کند.
که شما محصولات نازلی را در معرض فروش قرار داده اید.
صفحه اینستاگرام شما مانند فروشگاه عمل می کند .
همان طور که در فروشگاه ها به دکور زیبا و تمیزی آن توجه می شود .
باید به صفحه بندی ،تعداد تصاویر و کیفیت آن ها بسیار دقت کرد.
- تایید مشتریان خود را نشان دهید.
اعلام کردن رضایت باقی مشتریان و استفاده از روش تایید اجتماعی می تواند یکی دیگر از راه های جذب مشتریان جدید باشد.
علاوه بر این منجر به بالا رفتن فروش شما باشد .
وقتی فردی وارد صفحه اینستاگرام شما شود و نظرات مثبت و تایید مشتریان دیگر را مشاهده کند .
قطعا اعتماد بیشتری جهت خرید به شما پیدا خواهد کرد.
استفاده از اینفلوئنسر های اینستاگرام
روش دیگری هم برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد.
که در این روش با افرادی که در اینستاگرام بسیار محبوب و مشهور هستند و دنبال کنندگان زیادی دارند همکاری کنید .
پس از پرداخت مبلغ مورد نظرشان آنها صفحه یا محصولات شما را در صفحه خودشان به صورت متن یا عکس یا در قالب ویدئو تبلیغ می کنند .
البته نکته ای در این روش وجود دارد ،افرادی هستند که با وجود دنبال کنندگان زیاد محبوب نیستند .
سپردن تبلیغات به این افراد می تواند شهرت کالای شما را نیز تحت شعاع قرار دهد.
سخن آخر
تاکتیک های بسیاری وجود دارد که با آنها شما با استفاده از آن ها می توانید فروش خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام بالا ببرید .
اینکه خدمات و محصولات شما چه چیزی می باشد فرقی ندارد .
شما در هر زمینه و حیطه ای که فعالیت کنید مخاطبان خاص خود را دارید.
فقط مخاطبان شما باید شما را پیدا کرده و بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.
در این مقاله شما را با راه های افزایش فروش اینستاگرام و یا در یک بیان بهتر با بهتر دیده شدن شما آشنا کردیم.
شما با بکار گیری این راه ها می توانید فروش خود را چندین برابر کنید.